Hodnotenie používateľov: 0 / 5

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Chata Nika

20.-24.7.2017

chata NikaTento rok sme sa doma rozhodli, že si doprajeme niekoľkodňovú dovolenku niekde na chate, miesto jednodňových výletov.

Chatu sme sa rozhodli nájsť v Žilinskom kraji - najlepšie niekde v okolí Terchovej. Vzhľadom nato, že rozhodnutie o dovolenke padlo koncom Júna, mali sme veľký problém nájsť ešte niečo voľné na Júl. Nakoniec sa pár objektov voľných ešte našlo a my sme sa z nich rozhodli pre Chatu Nika. Zostali sme síce v Žilinskom kraji, ale na jeho druhom konci. Konkrétne v Hrabovskej doline, len 10 minút autom od centra Ružomberka.

Rekreačná oblasť Hrabovo je je vstupnou bránou do Národného parku Veľká Fatra. Z druhej strany sa tiahnu vrcholy Nízkych Tatier.

V pondelok, 20.júla nastal dlhoočakávaný deň odchodu. Ráno skoré vstávanie už o 6.00 a pred cestou ešte rýchly nákup v Seneckom Tescu. Zvolili sme cestu cez R1 smer Banská Bystrica. To však znamenalo prejazd horského prechodu Donovaly, z čoho som mala trochu obavy. Predsa len, takéto cesty som ešte nejazdila. Nakoniec to ale nebolo až také hrozné a za necelé 4 hodiny sme boli v Hrabove. To bola tá "ľahká" časť, tá ťažšia bola pred nami. A síce nájsť chatu. Navigácia nás viedla hore asfaltkou. A tak sme išli... A išli... A išli... Asi po 3 kilometroch stúpania vyššie a vyššie sme zastavili na trochu širšej časti cesty. Zúfalí, kam ďalej. Nezdalo sa nám podľa mapy, žeby chata bola až tak ďaleko od Hrabova. Nič to. Otočili sme sa a šup späť. Po tom ako cesta vyšla z lesa sme zastavili opäť a Gabo so Stankou sa rozhodli ísť pozrieť chaty v lese, ktoré bolo kde tu vidieť z cesty. Po cca pol hodine sa objavili a slávnostne zahlásili úspešný nález. Celý problém bol, že chata bola hlbšie v lese a viedla k nej úzka lesná cestička, ktorá samozrejme nebola v navigácii. Preto to blúdenie...

Po vybalení a obede sme sa chystali ísť dole k jazeru pozrieť blízke okolie. Všetky plány nám prekazil Rebekin pád a návšteva miestnej pohotovosti. Dobrý začiatok. Prechádzku sme odložili na inokedy a prvý deň sme si vychutnávali ticho a pohodu na chate.

Druhý deň už sa plánoval prvý výlet. Chceli sme pozrieť Mini ZOO Sidorovo a neďaleký Vlkolínec. Otázka už len bola ako... Autom či pešo? Nakoniec vyhrala tretia varianta - lanovka. Niektorí účastníci neboli nápadom nadšení. Ešte predtým sme ráno išli na prechádzku k jazeru, ktorá nám včera nevyšla. Pri jazere je dolná stanica lanovky na Malinô Brdo. Nachádza sa tu veľa atrakcií, ktoré zabavia deti aj dospelých. Zip line ponad jazero, lanová dráha Tarzania, a aj Aquazorbing. Pre adrenalínových nadšencov je tu k Bike Park Malinô Brdo, požičovňa terénnych kolobežiek, či dokonca trojkolky. Viac info, popisy trás a ceny požičovne si môžete pozrieť na stránke www.bikepark.sk

Malinô BrdoMini zooPohľad z Vlkolínskych lúk

Okolie je doobeda ešte celkom pokojné. Mapa mi hlásila v lese pri jazere jednu tradičnú kešku s názvom "TK Hrabovo - kyslíková dráha". Šup pre ňu. Bohužiaľ presne na mieste, kde je uložená sedeli dvaja ranný bežci tak som sa vrátila bez bodu. Snáď ešte stihnem.

Po obede sme už vyrazili na našu prvú výpravu. Kúpili lístky na lanovku a niektorí s nadšením, niektorí s obavami sme sadli do kabíny. Páni! To je krásny výhľad! Bola to moja prvá cesta lanovkou a bolo to super! Jazda netrvala dlho a po cca 4 minútach sme už vystupovali na hornej stanici - slávne Malinô Brdo. Brat s Lindou hneď po vystúpení oznámili, že späť ideme určite pešo. Vyrazili sme smer Mini ZOO pod vrchom Sidorovo(1099m). Zo stanice je to pešo len 20 minút po ceste. My sme to strihli krížom cez lúku. ZOO sa nachádza na Vlkolínskych lúkach, obklopená kopcami a je odtiaľto krásny výhľad na Haliny - skalný útvar, ktorý využívajú hojne horolezci. Po krátkej zastávke pri ohrade ZOO sme sa pohli ďalej. Po žltej turistickej trase krížom cez lúku sa po jednom kilometri dostanete do Vlkolínca, ktorý je od roku 1993 zapísaný aj v Zozname svetového dedičstva UNESCO. Ak by ste chceli vedieť bližšie informácie, odporúčam stránku www.vlkolinec.sk. Tu sa dozviete všetky informácie.

My sme však skončili asi v polceste a museli sa vrátiť, nakoľko cesta nieje síce náročná, ale s kočíkom nie moc prejazdná... Škoda, nabudúce sa určite zastavíme.

Vratili sme sa teda na cestu a po nej zišli dole k chate.

Tretí deň bol naplánovaný výlet na neďaleký hrad Likava, ktorý sa nachádza na kopci priamo v Ružomberku. Našťastie som sa najprv na internete pozrela na informácie o hrade a tam som sa dočítala, že hrad je v rekonštrukcii a do konca roka zavretý. Museli sme zmeniť plány. Napokon padla voľba na Oravský hrad. Z Hrabova do Oravského Podzámku je to len 29 kilometrov a za čosi Kostol v skanzenevyše pol hodinku sme už parkovali. Keďže sme opäť boli s kočíkom, neostávalo nám nič iné ako si pozrieť hrad len zdola. Prehliadka musí počkať, kým naša Rebeka bude väčšia. Dole pod hradom okrem iných atrakcií stál aj pán s hadom okolo krku. Za malý poplatok sa s hadom dalo odfotiť. Prekonala som teda strach a nechala si ho položiť na krk. Zvláštny pocit...

Všetky podrobnosti a zaujímavosti o tejto hradnej dominante Oravy, sa dočítate na oficiálnej stránke www.muzeum.sk

Ďalšia zastávka dňa bolo Múzeum oravskej dediny v Zuberci. A tak sme sa zrazu ocitli v Tatrách

Pri pokladni sme si zobrali mapu múzea a rovno som nakúpila aj turistické známky. Múzeum odporúčam navštíviť, je tam naozaj veľa čo pozerať. Hlásil sa aj hlad, zastavili sme sa teda pri stánku s langošami, ktorý je priamo v areáli a poviem vám, tie langoše boli úžasné! Určite sa treba zastaviť. Bližšie info nájdete na www.muzeum.zuberec.sk

To už bola posledná dnešná zastávka a vyrazili sme späť na chatu.

Štvrtý deň už bol bohužiaľ dňom odchodu domov. Zostali nám však krásne spomienky. Hrabovská dolina je nádherné miesto na oddych. Krásna príroda a pokoj aj napriek tomu, že je to len 10 minút autom od mesta. Na svoje si tu určite prídu turisti, bikeri, ale aj rodiny s deťmi. Za štyri dni sme stihli navštíviť zaujímavé miesta na Liptove aj Orave. Ani zďaleka sme však nevideli všetko. Možností je neúrekom, času bolo málo. Raz sa sem určite vrátime...