Hodnotenie používateľov: 0 / 5

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Zo Senca do Bernolákova a späť...

Dátum: 16.10.2017

Trasa: Senec - Tureň - Nová Dedinka - Bernolákovo

Dĺžka: 23,22 km

JeseňBabie leto je v plnom prúde a teploty sa šplhajú nad 20°C,čo je ideálne na ďalší poobedný výjazd na bicykli.Bycikel som šupla do kufra auta a vyrazila som na miesto stretnutia - parkovisko pred Tescom v Senci. Tu už ma čakala cykloparťáčka Lucia. Posledná kontrola, či máme všetko a vyrážame!

Od Tesca sme sa napojili na hlavnú cestu smer Sládkovičovo. My sme však kúsok za Sencom odbočili vpravo okolo Senec Gardens na Tureň. Tu nieje kde zablúdiť, ide sa stále po hlavnej ceste číslo 1042. Po 2 kilometroch hneď za mostom cez rieku odbáčame vpravo a ideme popri vode.

Po chvíli už sa asfalt mení na poľnú cestu, míňame posledné domy a môžeme si naplno užívať kľud a ticho.

Popri rieke ideme pohodovým tempom a po 1,8 kilometroch už prichádzame do Novej Dedinky. Po moste prejdeme na druhú stranu. Odbáčame vpravo na Športovú ulicu, míňame futbalové ihrisko a cez mini kruháč prejdeme opäť k brehu rieky na Poľovnícku. Po pár stovkách metrov sa asfalt opäť mení na poľnú cestičku. Po pravej strane máme detské ihrisko, pri ktorom sa zastavíme. Lucka totiž dostala chuť si zacvičiť.

bike oktober072bike oktober073

Sadáme opäť na bicykle a po pár metroch prejdeme cez cestu na druhú stranu. Odtiaľto už ide asfaltová cesta až do Bernolákova. Pri druhom "odpočívadle" sa zastavíme a dávame si keksíky. Oproti nám na lavičke sedia dvaja postarší páni cyklisti, ktorý si v prírode robia diskotéku. Z repráka im hlasno hrá Česká country hudba. O pár minút chvalabohu odchádzajú a zas nastane pokoj a ticho. Napadlo ma, že si pozriem, kde sú dve kešky zo série PCV, ktoré owner založil v priebehu roka. A hľa. Len 80 metrov od nás je prvá - PCV Kačka(GC74QYN). Vstávame a ideme k nej. Lucka stráži biky a ja vyliezam hore kde mi svietia súradnice. Zachvíľu hlásim úspešný nález peknej kačičky, ktorá vysedela päť kindervajec. Otváram prvé, vyberiem papier a tam veta "toto nieje ten pravý logbook". Pche. Zmotám ho teda naspäť a otváram druhé vajce. Bingo! Zapíšem nález, mamu kačku dám späť a vraciam sa.

Lucka už cvaká foťákom, zatiaľ čo ja v tretrách zchádzam dole k ceste. Určite čakala na šmyk, pád a vtipnú fotku. Ha, nevyšlo!
Misia jedna splnená, môžme pokračovať. Blížime sa ku koncu cyklocesty a tu svieti druhá keš - PCV Veverička(GC74P0Q). Už listing a následné logy mi vravia, že túto dnes asi nebudeme mať. Náročnosť terénu je 4,co znamená šplhanie na strom. Veď veverička, že? A mala som pravdu. Z dola sme videli krabičku asi 4 metre na strome. Ja v tretrách určite nevyleziem a Lucka tiež nemala nejakú pevnú obuv. Neriskujeme, zastavíme sa inokedy.

V akciiOdpočívadlo

Pokľudným tempom prichádzame až k mostu, pri ktorom cyklochodník končí. Tu, tak isto ako minule stretávame niekoľko kačíc. Ochotne nám pózujú hlavne káčeri. Zrazu medzi nimi vidíme pokojne plávať ďalšieho obyvateľa - ondatru. Spravili sme pár foto a rozhodli sme sa ešte pred návratom dať si kofolku v neďalekej krčme. Teda, oprava. Nie krčma, ale saloon. Kofolka a chipsy padnú vhod a vraciame sa rovnakou cestou späť až do Senca. K autu prichádzame v čase, keď slnko už pomaly začalo zapadať a cítili sme to aj na chladnejšom vzduchu. Rozlúčili sme sa a tešíme sa na ďalší výlet.

Táto trasa je nenáročná a nezaberie veľa času. Ako pri väčšine výjazdov v tomto okolí, sa nevyhnete kde tu aj úsekom po hlavnej ceste v premávke, ale je to naozaj len kúsok. Najhorší je určite ten na začiatku, zo Senca po odbočku na Tureň. Potom už je to pohodička.
Cyklochodník z Novej Dedinky do Bernolákova má samotný dĺžku čosi vyše 4 kilometrov. Celá trasa je v pokojnej lokalite lužného lesa povodia Čiernej Vody. Nachádza sa tu niekoľko odpočívadiel s lavičkami a pri každom nájdeme aj informačné tabule o faune a flóre v tejto oblasti. Obzvlášť na jeseň je tu naozaj krásne a oplatí sa toto miesto navštíviť. My sa sem určite vrátime opäť.