Konečne nadišiel deň výletu a o desiatej ráno mi už Lucka zvonila pred domom. Naložili sme do kufra môj bicykel a ostatnú výbavu a prišlo prvé "zranenie". Ešte aj pri písaní tohoto článku mám na hlave tipel ako som si tresla hlavu do dverí kufra. Au... Cestou som dúfala, že som doma nič nezabudla. A po chvíli mi prišla správa od švagrinej - nezabudla si si fľaše? A kurnik šopa! Zabudla! :) Ešteže sme mali cestou Tesco v Devínskej Novej Vsi. Na moje šťastie mali cyklo fľašu. Šup do košíka, ešte malú minerálku, Bebe keks a hurá k pokladni. Spokojne som teda nakúpila a mohli sme pokračovať. Už len kúsok bol bod parkovania - parkovisko pod Sandbergom. Slnko už naplno hrialo, zatiaľ čo sme sa pripravovali. Všetko hotovo, ideme!

Sandberg

Morava

Od parkoviska sme sa napojili na cyklocestu, ktorá nás priviedla až na Cyklomost Slobody, ktorým sa ponad rieku Moravu dostanete do Rakúska, len kúsok od známeho zámku Schloss Hof. My tento zámok navštívime až na záver výletu a preto odbáčame vpravo po ceste, ktorá nás privedie do mestskej časti mestečka Marchegg s názvom Marchegg-Bahnhof. Hlavná cesta nás privádza priamo až do samotného centra Marcheggu. Mesto založil ako jediné v Rakúsku, český kráľ Přemysl Otakar II. v 13. storočí ako baštu proti Uhrom. Okrem samotného zámku sa tu nachádzajú aj mestské hradby s čiastočne zachovalými bránami - Viedenskou a Uhorskou. Po ľavej strane míňame spomínanú Viedenskú bránu, ale z nejakého pre mňa neznámeho dôvodu nezastavujeme... Veď načo aj, že? Zrazu vidíme tabuľu konca mesta a zisťujeme, že sme tak nejak prešli prvý zámok na našej trase - Schoß Marchegg. No... Čo už. Ešte máme dva a tak pokračujeme po štátnej ceste ďalej. Odbáčame mierne vľavo a prechádzame popri krásnej vidieckej krajine. Na chvíľu zastavujeme pri ceste a kontrolujeme navigáciu. Teta v telefóne nejak zostala ticho. Ideme dobre a tak pokračujeme. Oznamujem Lucke, že v najbližšej dedine by sme si mohli nájsť nejakú krčmu alebo kaviareň, lebo zásoba minerálky sa už pomaly míňa a to nevravím že už je aj varená. Pred nami sa objavuje menšia obec Schönfeld im Marchfeld, no ani sa nenazdáme a sme na konci. Nič. Dúfajme teda, že v ďalšej už niečo bude.  Prichádzame do dediny Lassee a zastavujeme pri Kostole Sv. Martina, ktorý pochádza z roku 1695. Sme v polovici trasy a už by to chcelo aj obed. Pomáhame si vševedným Googlom, aby sme našli nejaké občerstvenie. Nesklamal. Len pár desiatok metrov od nás je pizzeria. Výborne! Najbližšiu hodinku si vychutnávame rakúsky vidiek a výbornú Hawaii pizzu. Zaplatíme a vraciame sa späť ku kostolu, kde sme zišli z pôvodnej trasy. Odbáčame vpravo a opúšťame Lassee.

MarcheggKaplnkaLassee

Za obcou sa ešte pristavíme pri Kaplnke Sv. Huberta, ktorá je postavená na kraji lesíka po pravej strane. Po pár minútach pokračovania na mňa Lucia zozadu niečo kričí. Zastavujem pri ceste. Technický problém - rozpadnutý pedál. Našli sme na ceste vypadnutý šrób, zaskrutkovali a môžme vyraziť vpred. Aj pre takéto prípady je dobré mať so sebou multifunkčné náradie. :-D

Po štátnej ceste prídeme až na okraj obce Loimersdorf, kde opäť vynútene stojíme. Navigácia zas prestala pracovať. Až doma som zistila prečo. Asi kilometer pred Loimersdorfom sme totiž mali odbočiť vpravo na cyklocestu popri toku riečky Russbach, kade vedie značkovaná cyklotrasa Marchfedkanal. My sme však išli stále po hlavnej ceste. No nevadí, znova pomohol Google, ktorý nás priviedol spoľahlivo cez mestečko Engelhartstetten až k druhému zámku v poradí na našej ceste - Schloß Niederweiden. Zámok postavil v rokoch 1693 až 1694 slávny barokový architekt Johann Bernhard Fischer z Elrachu. Urobíme si povinné foto pri zámku a odbáčame vpravo na cestu vedúcu do osady Schloßhof.

Tu popri hlavnej ceste môžte využiť novučičký ešte voňavý cyklochodník ktorý vás privedie až do Schloßhofu. Dnes tam ešte robili nejaké posledné úpravy a tak sme zvolili hlavnú cestu. Práve úsek z Engelhartstetten do Schloßhofu je,čo sa týka premávky, z celej trasy najfrenkvetovanejší. Preto zvýšte opatrnosť. Radosť nás veľmi rýchlo prejde keď pred nami vidíme kopec. Áno kopec. A že dosť dlhý. Volíme ľahšie prevody a žmýkame posledné zásoby síl na jeho zdolanie. Ja to v polovici vzdávam, zosadám a bicykel tlačím. Lucia úspešne vyšliape až na vrchol. Wow! Po krátkom úseku sa ocitáme pred bránami zámku. Zámok Schloß Hof, známy tiež ako malé Versailles, patrí medzi najväčšie barokové komplexy v Európe a pochádza z 12.  storočia,kedy sa uvádzal ako pevnosť Hof a patril k zámku Eckartsau. Jeho návšteva určite stojí zato, my sme však vstup vynechali, nakoľko  sme nemali toľko času (celý komplex je naozaj veľký) a tiež sme posledné financie minuli na obed v pizzerii (vstupné pre dospelého je v súčastnosti 13€). Sadli sme si na jednu z mnohých lavičke pred vstupom pri jazierku a chvíľu nasávali atmosféru tohto historického miesta.

Na cesteSchloss Hof

Podľa pôvodnej trasy by sme sa mali vrátiť na križovatku ciest pred osadou, my sme však zvolili ďalší nový cyklochodník na západ od vstupu do zámku. Odmenou za predchádzajúci kopec vám tentoraz bude pekný zjazd, ktorý vás dovedie až na cestu zo začiatku výletu.Tu po pár metroch odbáčame vľavo a stále rovno smerujeme k cyklomostu, cez ktorý sa opäť dostávame na Slovensko. Pod mostom si v bufete doprajeme zaslúžené osvieženie (kofola musí byť) a po chodníku, po ktorom sme išli aj na úvode sa vrátime späť k autu.Naše konečné číslo na tachometri bolo 46km, čo je o 4km menej ako trasa popísaná v knihe. My sme totiž nielenže neodbočili pred obcou Loimersdorf ku kanálu, ale ani za Engelhartstetten sme nešli ďalej až do Markthofu. Nevadí. Vytvorili sme si svoju trasu.

Cestou domov sme sa nevyhli piatkovým kolónam na výjazde z Bratislavy, no to už nám zážitky a dobrý pocit z dnešného dňa nezobralo. Už teraz sa tešíme na máj, kedy opäť navštívime na dvoch kolesách nejaké zaujímavé miesto!

Dovtedy, dovidenia a nezabudnite si pozrieť aj foto galériu k výletu TU

Odkaz na GPX súbor trasy:

Užitočné odkazy:

Zámok Schloss Hof - https://www.schlosshof.at/sk/

Zámok Niederweiden - https://www.schlosshof.at/sk/nadherne-miesto/zamok-niederweiden/